• Ένωση Ελλήνων Φυσικών
  • Γριβαίων 6 Αθήνα 10680
  • E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Τηλέφωνο: 2103635701
  • Fax: 2103610690
Προσθήκη αρχείων
Παρασκευή 18 Αυγούστου 2017 - 04:20

Οι 15χρονοι μαθητές και μαθήτριες στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ, «απέτυχαν» στο Πρόγραμμα PISA 2015, αφού κατέλαβαν την 32η θέση ανάμεσα στις 35 χώρες του Οργανισμού. Ας δούμε το «πρόβλημα» της Φυσικής.Η Φυσική στο Δημόσιο Σχολείο
Στο δημόσιο σχολείο του σήμερα τα αναλυτικά προγράμματα είναι απαρχαιωμένα, σε πλήρη αποσύνδεση με τις σημερινές επιστημονικές εξελίξεις δημιουργώντας στους μαθητές την εικόνα μιας ανενεργής επιστήμης. Η διδασκαλία της Φυσικής στο Λύκειο σταματάει ουσιαστικά στο 1840, και οι ώρες διδασκαλίας της συστηματικά μειώνονται. Η Φυσική δεν υπάρχει στην τελευταία τάξη του Λυκείου για το σύνολο των μαθητών, ενώ είναι μονόωρο μάθημα στα ΕΠΑΛ και την Α΄ Γυμνασίου (συνεπώς, ουσιαστικά δεν διδάσκεται). Οι μαθητές που εισήχθησαν εφέτος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διδάχθηκαν τη λιγότερη ύλη Φυσικής των τελευταίων 50 ετών.
Ας σημειωθεί ακόμα ότι η εργαστηριακή - πειραματική πλευρά της Φυσικής απαξιώνεται και υποβαθμίζεται συνεχώς ενώ ο τρόπος διδασκαλίας της περιορίζεται σε τεχνικές (επίλυσης ασκήσεων;) και όχι στη μεθοδολογία της πειραματικής ανακάλυψης. Οι μαθητές μας αδυνατούν να διακριθούν στις Ολυμπιάδες Φυσικής, στις αξιολογήσεις της PISA, επειδή τους λείπουν οι ικανότητες κλειδιά και γιατί τους εκπαιδεύουμε σε μια στείρα επίλυση ασκήσεων και μόνο. Η Πρόταση της Ε.Ε.Φ.
Η Φυσική είναι βασικό μάθημα μαζί με τα μαθηματικά και τα ελληνικά. Συνεπώς, αποτελεί έναν από τους κυριότερους πυλώνες της εκπαίδευσης για ένα πλήθος λόγων. Ο κυριότερος όλων είναι ότι με τη βοήθειά της οι μαθητές αποκτούν έναν τρόπο σκέψης που αποτελεί εργαλείο ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων.  Σε μια χώρα που βρίσκεται σε βαθιά κρίση και ελπίζει ότι οι νέες γενιές, μέσω της καινοτομίας, θα τη βοηθήσουν να ξανασταθεί στα πόδια της, είναι ένα από τα πιο πολύτιμα εργαλεία για την ώθηση προς το μέλλον. Γενικότερα η Ελληνική Πολιτεία θα πρέπει να επενδύσει στην εκπαίδευση αν θέλει να βγει από την κρίση. Εξάλλου η εκπαίδευση είναι εθνικό θέμα και δεν πρέπει να είναι πεδίο μικροπολιτικών και συντεχνιακών αντιπαραθέσεων. Είναι εθνικό αγαθό που αφορά το μέλλον της Ελλάδας.
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών για πολλοστή φορά ζητά από το Υπουργείο Παιδείας και το Ι.Ε.Π. να συζητηθούν τα πραγματικά προβλήματα της Εκπαίδευσης και να σταματήσουν οι πειραματισμοί που δεν οδηγούν πουθενά. Απευθύνει για άλλη μια φορά την πρόσκλησή της σε σοβαρό και επιστημονικό διάλογο, σύμφωνα με όλα όσα  πρεσβεύει η σύγχρονη διδακτική επιστήμη και επιβάλλουν οι ανάγκες των καιρών.
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών προτίθεται να συνεργαστεί, μέσω της Επιτροπής Παιδείας της, με το Υπουργείο Παιδείας και το Ι.Ε.Π. σε οποιοδήποτε επίπεδο, για να ξεφύγουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται από το τέλμα. Ευελπιστούμε στην άμεση ανταπόκριση.


Το Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Αθήνα, 9-12-2016