Hellenic Young Naturalists Tournament

Hellenic Young Naturalists Tournament

Τι είναι ο διαγωνισμός Hellenic Y.N.T.?

Ο διαγωνισμός Hellenic Young Naturalists’ Tournament είναι ένας ομαδοσυνεργατικός διαγωνισμός Φυσικής, μεταξύ μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απ’ όλο τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού οι μαθητές παρουσιάζουν τις λύσεις τους σε 17 επιστημονικά προβλήματα που έχουν προετοιμάσει για αρκετούς μήνες (γνωρίζουν εξαρχής τα προβλήματα που θα διαγωνισθούν). Η κάθε λύση αξιολογείται από άλλους μαθητές και οι επιδόσεις τους βαθμολογούνται από κριτική επιτροπή αποτελούμενη από εμπειρογνώμονες εκπαιδευτικούς.

Ποιοι μπορούν να λάβουν μέρος?

Στον διαγωνισμό Hellenic Y.N.T. μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 12-16 ετών, δηλαδή που φοιτούν στην Α’ Γυμνασίου έως και την Α’ Λυκείου. Οι μαθητές και μαθήτριες μπορούν να είναι Έλληνες ή αλλοδαποί, αρκεί να φοιτούν σε σχολείο στην Ελλάδα, ιδιωτικό ή δημόσιο.

Πώς παίρνει μέρος κάποιος στον διαγωνισμό?

Στον διαγωνισμό παίρνουν μέρος ομάδες των 6 ατόμων, δηλαδή όχι ατομικές συμμετοχές. Τα μέλη της ομάδας μπορεί να είναι από το ίδιο σχολείο ή από διαφορετικά, αρκεί να έχουν αποφασίσει να συνεργαστούν μεταξύ τους.

Απαιτείται η συναίνεση ή η συμμετοχή των καθηγητών του σχολείου?

Όχι απαραίτητα. Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών υποστηρίζει τους μαθητές κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους με workshops κτλ. Κάθε βοήθεια βέβαια είναι επιθυμητή.

Τι είδους προβλήματα-εργασίες καλούνται να λύσουν οι ομάδες?

Τα προβλήματα προέρχονται από διαφορετικούς κλάδους των Φυσικών Επιστημών και είναι μερικές φορές διεπιστημονικά, ενώ διατυπώνονται με πολύ ανοικτό τρόπο, έτσι ώστε να μπορούν να διερευνηθούν από διαφορετικές οπτικές γωνίες και ως εκ τούτου να υπάρχουν και διάφοροι τρόποι χειρισμού τους. Τα προβλήματα είναι τέτοια ώστε να μην μπορούν να επιλυθούν σε μικρό χρονικό διάστημα, ούτε απαιτείται η απομνημόνευση θεωριών και εξισώσεων, όπως συμβαίνει για παράδειγμα σε ένα διαγώνισμα. Αυτό που προωθείται είναι η βιωματική μάθηση και ο επιστημονικός τρόπος προσέγγισης.

Ποιο είναι το όφελος της συμμετοχής?

Οι μαθητές μέσω του διαγωνισμού αποκτούν σημαντικές δεξιότητες όπως:

Εκτέλεση πειραμάτων - Έρευνα & Ανάλυση δεδομένων - Εμβάθυνση στη θεωρία - Συνεργατική μάθηση - Παρουσίαση εργασίας - Εμπειρία σε debates - Ρητορικές δεξιότητες - Γλωσσικές δεξιότητες - Επικοινωνία με μαθητές άλλων χωρών

Ποια είναι η διαδικασία του αγώνα?

Οι ομάδες χωρίζονται σε τριάδες και συμμετέχουν σε ένα Fight. Κάθε Fight χωρίζεται σε 3 Stages. Σε κάθε Stage οι ομάδες αναλαμβάνουν κυκλικά από έναν ρόλο (Reporter – Opponent – Reviewer) και προσπαθούν να κερδίσουν τους περισσότερους βαθμούς.  

Ποιος είναι ο ρόλος του Reporter?

Ο Reporter καλείται να παρουσιάσει ένα πρόβλημα που έχει επιλέξει ο Opponent.  Η προετοιμασία της παρουσίασης έχει γίνει κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς. Η επιτυχημένη παρουσίαση κρίνεται από τον τρόπο παρουσίασης, τη σχεδίαση και εκτέλεση πειραμάτων (όπου χρειάζεται), τη μελέτη όλων των σημαντικών παραμέτρων, την ανάλυση των μετρήσεων, την ανάπτυξη της θεωρίας και τα σωστά συμπεράσματα.

Ποιος είναι ο ρόλος του Opponent?

Ο Opponent προκαλεί τον Reporter να παρουσιάσει ένα πρόβλημα. Ο Reporter ανεβαίνει στην σκηνή και κάνει την παρουσίαση του προβλήματος (report). Σκοπός του Opponent είναι να εντοπίσει σφάλματα ή παραλείψεις του Reporter στην παρουσίασή του, στα πειράματα, στη θεωρία, στην ανάλυση των αποτελεσμάτων κ.α. Έπειτα, ανεβαίνει στην σκηνή με τον Reporter και ακολουθεί μία αντιπαράθεση επιχειρημάτων (debate).

Ποιος είναι ο ρόλος του Reviewer?

Ο Reviewer παρακολουθεί την όλη διαδικασία, δηλαδή την παρουσίαση του Reporter, την κριτική του Opponent και τη συζήτηση μεταξύ τους. Κάνει ερωτήσεις και στους δύο και αξιολογεί τόσο τον Reporter, όσο και τον Opponent, αναφέροντας τα υπέρ και τα κατά του καθενός. Κυρίως προσπαθεί να είναι αντικειμενικός και να αναδείξει τα λάθη των δύο αντιπάλων του.

Μένω σε απομακρυσμένη περιοχή, μπορώ να πάρω μέρος?

Οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες των 6 ατόμων διαδικτυακά (μέσω Google drive) και για το λόγο αυτό δεν είναι απαραίτητο οι ομάδες να είναι από το ίδιο σχολείο ή την ίδια πόλη. Στις ομάδες  δίνονται  εργασίες  οι  οποίες  πρέπει  να ολοκληρωθούν σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα και αξιολογούνται. Για τον τελικό διαγωνισμό απαιτείται η φυσική παρουσία της ομάδας.

Πότε ξεκινά η διαδικασία προετοιμασίας?

Η διαδικασία συγκρότησης των ομάδων και η προετοιμασία τους ξεκινά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δηλαδή τον Σεπτέμβριο κάθε έτους. Ο τελικός διαγωνισμός διεξάγεται την Άνοιξη, συνήθως λίγο πριν τις διακοπές του Πάσχα.

Τι υπάρχει μετά τον ελληνικό διαγωνισμό?

Οι ομάδες που διακρίθηκαν στον ελληνικό διαγωνισμό έχουν δικαίωμα συμμετοχής στον διεθνή, International Young NaturalistsTournament, ο οποίος διεξάγεται το καλοκαίρι, με τα ίδια προβλήματα που μελέτησαν οι ομάδες και έπαιξαν στον ελληνικό διαγωνισμό.

Έλαβα μέρος στον Ι.Υ.Ν.Τ. και πλέον ξεπέρασα το όριο ηλικίας. Τι υπάρχει μετά?

Για τους μαθητές ηλικίας 16-18 ετών υπάρχει ο υψηλότερου επιπέδου διαγωνισμός International Young PhysicistsTournament (I.Y.P.T.), ένας πολύ σημαντικός διαγωνισμός, στον οποίο συμμετέχουν 40 χώρες απ’ όλο τον κόσμο και θεωρείται από τους κορυφαίους διαγωνισμούς (https://en.wikipedia.org/wiki/International_Young_Physicists%27_Tournament).

Που θα βρω περισσότερες πληροφορίες?

Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να βρεις στη σελίδα στο Facebook: iynt Hellas

ή επικοινωνώντας με τον εκπρόσωπο του διαγωνισμού κ. Απόστολο Μιχαλούδη στο michaloudis@yahoo.com ή στο 6947401747.

Share this Post:

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Σχόλια