ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -Ετερότητα, αποδοχή, ένταξη και σχολείο
ΕΤΗΣΙΟ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - Ετερότητα, αποδοχή,
ένταξη και σχολείο»
ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ / ΝΕΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σε συνεργασία με τα Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, που υλοποιούνται για το ακαδημαϊκό έτος 2021 - 2022 στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, προσφέρουν το ετήσιο επιμορφωτικό πρόγραμμα μεικτής μάθησης με θέμα: «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Ετερότητα, αποδοχή, ένταξη και σχολείο».
ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ
- 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές και αδιόριστοι υποψήφιοι)
- 10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ
- 1 μόριο για τα στελέχη εκπαίδευσης σύμφωνα με το νόμο Κεραμέως
- Εν δυνάμει ή πιθανό κριτήριο εισόδου ή συνεκτιμώμενο ή μοριοδοτούμενο προσόν σε ενδεχόμενο άνοιγμα πινάκων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, όπως έγινε και στην Ειδική αγωγή με τους επικουρικούς
Επιπλέον Αξιοποίηση
- Για Εκπαιδευτές Ενηλίκων στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), στις Πειραματικές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) και στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ - σε ειδικότητες αντίστοιχης με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
- Για Εκπαιδευτές Ενηλίκων στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και στις Δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΣΕΚ) του ν. 4186/2013 (Α’ 193) - σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
- Για Κοινωνικούς Λειτουργούς, Φιλολόγους, Ψυχολόγους κ.λπ. του Ι.Νε.Δι.Βι.Μ σύμφωνα με την υπ' αριθ. 3915/192/15.04.2016 "Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων προς σύναψη σύμβασης έργου ιδιωτικού δικαίου στο πλαίσιο του προγράμματος υποδοχής και φιλοξενίας αιτούντων άσυλο και ασυνόδευτων ανηλίκων.
- Από Δήμους, ΜΚΟ και συναφείς δομές στην εκπαίδευση παλιννοστούντων και μεταναστών
Τo Επιμορφωτικό Σεμινάριο απευθύνεται:
- Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται στους τομείς της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης
- Σε Στελέχη της Διοίκησης
- Σε πτυχιούχους ΑΕΙ οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν στους τομείς της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης
- Σε πτυχιούχους οι οποίοι εργάζονται ή σκοπεύουν να εργαστούν σε Κέντρα Παροχής Κοινωνικής Φροντίδας ή σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις
- Σε πτυχιούχους ΑΕΙ οι οποίοι έχουν επιστημονικό ενδιαφέρον για τα αναφερόμενα γνωστικά πεδία
ΣΚΟΠΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η σχολική ένταξη των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι σκόπιμο να υποστηριχθεί από εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό, το οποίο αφενός θα είναι ενημερωμένο σχετικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και αφετέρου θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η εξοικείωση με τις μεθόδους διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας, καθώς και με τις διδακτικές πρακτικές σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον.
Όσο και αν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι αρκετά ενημερωμένοι πάνω σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης λόγω της αυξημένης μεταναστευτικής ροής προς την χώρα μας κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, η σημερινή κατάσταση με τους πρόσφυγες έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες.
Για το λόγο αυτό θεωρείται απαραίτητη η κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα σχολικής ένταξης και εκπαίδευσης προσφύγων. Το σεμινάριο που προτείνουμε στοχεύει να καλύψει το κενό αυτό.
ΣΤΟΧΟΣ: Βελτίωση και ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων που πρέπει να διαθέτουν τόσο οι έμπειροι εκπαιδευτές όσο και οι νέοι, προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των Προγραμμάτων Ένταξης και Εκπαίδευσης Προσφύγων, εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
400 ώρες:- 100 ώρες διά ζώσης διδασκαλία, η οποία θα πραγματοποιείται ένα (1) έως δύο (2) Σαββατοκύριακα ανά μήνα- 240 ώρες εξ αποστάσεως με μέθοδο ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης 60 ώρες προετοιμασία, εκπόνηση, παρουσίαση και αξιολόγηση εργασιών-δραστηριοτήτων.
Ημέρες και ώρες διεξαγωγής σεμιναρίου: Ένα Σαββατοκύριακο κάθε μήνα
(Σάββατο 10:00 - 14:00, Κυριακή 10:00- 14:00).
ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Πόλεις διεξαγωγής: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κοζάνη, Λάρισα, Καβάλα
Η επιτυχής παρακολούθηση και ολοκλήρωση του σεμιναρίου οδηγεί στην απόκτηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης εγκεκριμένου από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου .
ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ
- Μαθήματα δια ζώσης και τηλεκπαίδευση.
- Συμμετοχή σε εκπαιδευτικό Συνέδριο και παροχή βεβαίωσης συμμετοχής.
- Έκδοση-δημοσίευση της εργασίας σας σε πρακτικά και σε Εκπαιδευτικό περιοδικό (μοριοδοτείται μέχρι 1 μόριο)
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
- Έννοια, περιεχόμενο και μοντέλα διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας/διαφορετικότητας στο ελληνικό σχολείο
- Δημογραφική πραγματικότητα, Πληθυσμιακές μεταβολές και η Εκπαίδευση των προσφύγων και των μεταναστριών/ών
- Ευρωπαϊκές και Εθνικές Εκπαιδευτικές Πολιτικές διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας
- Ο ρόλος του σχολείου στη διαχείριση της ετερότητας
- Η αξιοποίηση μαθημάτων όπως η ιστορία ή/και τα μαθηματικά ως εργαλεία διαπολιτισμικής αγωγής
- Διαπολιτισμικές δεξιότητες της/του εκπαιδευτικού
- Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ως ξένης.
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Φύλο
- Οικογενειακό περιβάλλον και σχολικές επιδόσεις σε πολυπολιτισμικές Σχολικές Μονάδες
- Η αξιολόγηση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση
Κόστος σεμιναρίου :400 ευρώ για μη μέλη της ΕΕΦ
370 ευρώ για τα μέλη της ΕΕΦ και όσους παρακολουθούν παράλληλα άλλο επιμορφωτικό σεμινάριο της ΕΕΦ, καθώς και για ανέργους, πολύτεκνους και Α.Μ.Ε.Α. .
Για περισσότερες ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ:
Δήμητρα Ζωγοπούλου, τηλ: 210-3635701, 6936004508 (καθημερινές
15:00-19:00).Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να αποστείλουν τα πλήρη στοιχεία τους ,e-mail ,ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο στο : eefdia@yahoo.gr
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΕΠΩΝΥΜΟ:………………………………………………………………………
ΟΝΟΜΑ:………………………………………………………………………………
ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ:……………………………………………………………………
ΙΔΙΟΤΗΤΑ:………………………………………………………………………….
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:…………………………………………………………………………
Ε-ΜΑΙL: ………………………………………………………………………………
TΗΛΕΦΩΝΟ:…………………………………………………………………
ΠΟΛΗ ……………………………………………………………….