Η ΕΕΦ για το εισαγωγικό σύστημα στα ΑΕΙ

Η ΕΕΦ για το εισαγωγικό σύστημα στα ΑΕΙ

Πρώτα απ’ όλα η Ένωση Ελλήνων Φυσικών συγχαίρει όλους τους μαθητές για την προσπάθειά τους και στο φετινό εισαγωγικό διαγωνισμό και όσοι θεωρούν ότι «απέτυχαν» ας γνωρίζουν ότι υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί δρόμοι, πλέον, για να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους.

Η ΕΕΦ πιστεύει ότι και η φετινή διαδικασία ανέδειξε στο μέγιστο βαθμό της αδυναμίες του εξεταστικού συστήματος, το οποίο παρουσιάζει προβλήματα κοπώσεως και γήρανσης. Ιδιαιτέρως στη Φυσική, εδώ και χρόνια, πέραν της εξάντλησης της θεματοδοτικής ικανότητας της διδακτέας ύλης, η δομή και η λογική των θεμάτων ακυρώνουν την ίδια τη Φυσική Επιστήμη, αναλώνοντας το διαγωνιστικό τρίωρο με εξουθενωτικές και προβλέψιμες επιδείξεις ικανότητας αναπαραγωγής τεχνικών επίλυσης, ακραία μαθηματικοποίηση και ελάχιστη Φυσική.Η ΕΕΦ ζητά από την επόμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την ανανέωση, εκσυγχρονισμό και εμπλουτισμό της εξέτασης της Φυσικής, με κοινή απαίτηση όλων των επιστημονικών φορέων την εισαγωγή πειραματικών θεμάτων και τη μετατόπιση από την ανούσια και ανάλγητη «μεθοδολογία επίλυσης προβλημάτων» στην ουσία της Φυσικής και την ερμηνεία των φυσικών φαινομένων.

Επίσης, είναι απαραίτητη η αναμόρφωση των λεγόμενων θεμάτων Α’ και Β’, τα οποία δεν μπορεί να είναι προβλήματα χωρίς αριθμούς (μεταλλαγμένα θέματα Γ έχουν καταλήξει και μάλιστα πολύπλοκα), ενώ κανονικά μέσω αυτών πρέπει να ελέγχεται ο  βαθμός κατανόησης των φυσικών φαινομένων, νόμων και αρχών.Δε χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό. Η διεθνής εμπειρία είναι πλούσια και καταγεγραμμένη, ενώ και η ΕΕΦ, μέσω της Επιτροπής Παιδείας, έχει επεξεργαστεί εμπεριστατωμένη πρόταση, σύμφωνα με όλες τις αρχές της παιδαγωγικής και της διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός σύγχρονου εξεταστικού συστήματος και ελαχιστοποιεί την απομνημόνευση και τη στείρα εκμάθηση τεχνικών επίλυσης «υπερπαραγωγών»

.Η ΕΕΦ καλεί το Υπουργείο Παιδείας να προσκαλέσει όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς σε συζήτηση το συντομότερο δυνατόν, ώστε τα επαναλαμβανόμενα αρνητικά συμπτώματα ενός απαρχαιωμένου συστήματος, όπως αυτά εκδηλώθηκαν και στο φετινό εισαγωγικό διαγωνισμό, να εξαλειφθούν άμεσα, προς όφελος όλων και κυρίως των μαθητών.

Share this Post:

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Σχόλια