Οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις στη φυσική το 2020

Πιθανόν να έχετε ακούσει την αρχική ιστορία της καραντίνας-ιδιοφυΐας: ο Isaac Newton , έχοντας ξεφύγει από την πανούκλα, έφερε επανάσταση στα μαθηματικά και εφηύρε εκ νέου τη φυσική. Σε ένα έτος που επλήγη από την πανδημία όπως το 2020, είναι φυσικό να ελπίζουμε για κάποια παράλληλη θετική  χροιά. Ίσως οι ιδέες κάποιου επιστήμονα με ταλέντο  να αξιωθούν με  το χρόνο και το χώρο για να εκκολαφθούν, και ποιος ξέρει τι θαύματα μας περιμένουν.

Οι αυστηρότεροι κριτές ανάμεσά μας μπορεί να επισημάνουν ότι τέτοιοι παραλληλισμοί μπορούν να φτάσουν μόνο μέχρι σ’ένα σημείο. Στην εποχή του Νεύτωνα, η καραντίνα σήμαινε μια βαθιά απομόνωση, με μόνο μια μηλιά  για συντροφιά. Πριν την εποχή του Zoom, το να συγκεντρωθεί κανείς  να ήταν ενδεχομένως  πιο εύκολα επιτεύξιμο.

Αλλά ακόμη πιο σημαντικό, η ίδια η επιστήμη έχει αλλάξει εντελώς από τότε. Μέχρι πριν από περίπου έναν αιώνα, ένας μεμονωμένος στοχαστής είχε την ευκαιρία να δημιουργήσει μια σαρωτική πνευματική αναταραχή. Τώρα τα μεγαλύτερα ερωτήματα - ακόμη και τα θεωρητικά - τείνουν να υποχωρούν μόνο υπό την επίθεση παγκόσμιων ομάδων μελετητών.

Ωστόσο, είναι εντυπωσιακό ότι φέτος, δύο τέτοιες ομάδες σημείωσαν μεγάλη πρόοδο σε ιδέες που θα μπορούσαν να επιφέρουν την επόμενη επανάσταση στη φυσική. Αυτοί οι ερευνητές επιτέθηκαν στο πιο δελεαστικό και δύστροπο πρόβλημα στη θεωρητική φυσική: το παράδοξο της  πληροφορίας  μιας  μαύρης τρύπας του Stephen Hawking. Ακριβώς όπως ο Newton τελικά έδειξε ότι η βαρύτητα που τραβά στα μήλα πάνω σε ένα δέντρο είναι η ίδια με τη δύναμη που συγκρατεί το φεγγάρι σε τροχιά, αυτοί οι επιστήμονες ονειρεύονται να ενώσουν τις ιδέες του Albert Einstein για τη βαρύτητα με τα σωματίδια και τα πεδία της κβαντικής μηχανικής. Και ενώ αυτός ο στόχος μπορεί να χρειαστεί αρκετό  χρόνο για να επιτευχθεί, θυμηθείτε πώς  επίσης ο Νεύτωνας χρειάστηκε πάνω από 20 χρόνια για να δημοσιεύσει το έργο του Principia. Δεν είναι λοιπόν παράλογο να ελπίζουμε ότι οι διανοητικοί σπόροι που σπάρθηκαν σε αυτήν την πανδημία - όπως η πληροφορία και κβαντική  διεμπλοκή, διασταυρωμένες  με σκουληκότρυπες και ολογράμματα - θα φέρουν μια μέρα υπέροχους καρπούς.

Διαβάστε για όλες τις ανακαλύψεις στη φυσική το έτος 2020 εδώ: https://www.quantamagazine.org/quantas-year-in-physics-2020-20201223/